EĞİTİM
Ders Detayı
ELE220 - Devre Kuramı II
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE220 - Devre Kuramı II
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Lisans | 3 | 0 | 3 | 5 |
Zorunluluk | : | Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) | : | ELE203 |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme |
Dersin amacı | : | Dersin amacı öğrencilere, zamana bağlı değişken tepkiye sahip devrelerin matematiksel olarak modellenmesini, bu modellerin analiz edilmesini ve bu tür devrelerde güç analizini öğretmektir. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Direncin yanı sıra kapasitör ve indüktör içeren dinamik devreleri, uzay durum denklemleri kullanarak modelleme ve analiz etmeyi öğretmek Laplace dönüşümünü ve direncin yanı sıra kapasitör ve indüktör içeren dinamik devreleri Laplace dönüşümü kullanarak modellemeyi, analiz etmeyi öğretmek Transfer fonksiyon konseptini ve elektriksel devrelerin çıkışını katlamalı (konvolüsyon) integral ile bulmayı öğretmek Frekans seçici devreleri modelleme ve tasarlamayı ve bunun yanında frekans seçici devrelerin Bode diagramlarını çizmeyi öğretmek İşlemsel yükselteçler kullanarak aktif filtre devreleri tasarlamayı öğretmek |
Dersin içeriği | : | 1. AC ve DC Çözümleme yöntemlerinin gözden geçirilmesi, 2. Uzay-Durum Denklemleri- Modelleme ve Zaman Kipi Çözümlemesi, 3. Laplace dönüşümüne giriş, 4. Devre analizinde Laplace dönüşümü, 5. Frekans seçici devrelere giriş, 6. Aktif filtre devreleri. |
Kaynaklar | : | [1] J.W. Nilsson ve S.A. Riedel, Electric Circuits, 9. baskı, Pearson, Prentice Hall, 2011; [2] L.O. Chua, C.A. Desoer, E.S. Kuh, Linear and Nonlinear Circuits, McGraw Hill, 1987; [3] C.A. Desoer, E.S. Kuh, Basic Circuit Theory, McGraw Hill, 1969; [4] R.Dorf, J.A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 3. baskı, John Wiley, 1996; [5] W.H. Hayt, J.E. Kimmerly, Engineering Circuit Analysis, 5.baskı, Mc.Graw Hill, 1993; [6] D.E. Scott, An Introduction to Circuit Analysis: A System Approach, McGraw Hill, 1987; [7] R.E. Scott, M.W. Essigman, Linear Circuits, Addison Wesley |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | AC ve DC Çözümleme yöntemlerinin gözden geçirilmesi |
2 | Uzay-Durum Denklemleri |
3 | Uzay-Durum Denklemleri- Modelleme ve Zaman Kipi Çözümlemesi |
4 | Laplace dönüşümüne giriş |
5 | Laplace dönüşümüne giriş |
6 | Devre analizinde Laplace dönüşümü |
7 | Devre analizinde Laplace dönüşümü |
8 | Devre analizinde Laplace dönüşümü |
9 | Devre analizinde Laplace dönüşümü |
10 | Ara sınav |
11 | Frekans seçici devrelere giriş |
12 | Frekans seçici devrelere giriş |
13 | Aktif filtre devreleri |
14 | Aktif filtre devreleri |
15 | Genel sınava hazırlık |
16 | Genel sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 13 | 4 | 52 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi | 2 | 14 | 28 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam iş yükü | 30 | 49 | 150 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | |||||
3. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | |||||
4. | Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | |||||
5. | Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6. | Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | |||||
7. | Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | |||||
8. | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | |||||
9. | İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
10. | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | |||||
11. | Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | |||||
12. | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
13. | Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek