EĞİTİM
Ders Detayı
ELE294 - Elektronik (Servis Dersi)
2025-2026 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık değil
ELE294 - Elektronik (Servis Dersi)
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Lisans | 4 | 0 | 4 | 5 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme |
Dersin amacı | : | Giriş düzeyinde elektronik eleman ve sistem tasarımları hakkında bilgi sahibi olma, güncel uygulamaları anlayıp yorumlayabilme |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Dersi başarıyla bitiren öğrencilerden aşağıdaki becerileri kazanmaları beklenir: Temel elektronik tasarım prensiplerini öğrenme Güncel elektronik sistemler üzerinde temel bilgi altyapısına sahip olma |
Dersin içeriği | : | Temel yarıiletken teorisi Diyot Uygulamaları Transistörler (BJT, JFET) Yükselteç tasarımları İşlemsel ve fark yükselteçleri ve uygulamaları A/D, D/A çevirici prensipleri Mantık kapıları tasarım prensipleri Bellek tasarımları |
Kaynaklar | : | 1.Reed, M.L., Rohrer, R. A. , Applied Introductory Circuit Analysis for Electrical and Computer Engineering with Principles Digital Design, Prentice Hall, 1999. ; ; 2. Boylestad, R.L., Nashelsky, L.Electronic Devices and Circuit Theory, Pearson Education, 2009. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Yarıiletken elemanlara giriş |
2 | Diod tasarımı ve uygulamaları |
3 | Diod tasarımı ve uygulamaları |
4 | BJT ve Yükselteç tasarım prensipleri |
5 | BJT ve Yükselteç tasarım prensipleri |
6 | Arasınav |
7 | JFET ve Yükselteç tasarım prensipleri |
8 | Fark yükselteçleri ve işlemsel yükselteçler ve uygulamaları |
9 | Fark yükselteçleri ve işlemsel yükselteçler ve uygulamaları, , sinyal şekillendirme devreleri |
10 | Mantık kapıları |
11 | A/D, D/A çeviriciler |
12 | Bellekler |
13 | Arasınav |
14 | Seçilmiş elektronik sistemler |
15 | Genel sınava hazırlık |
16 | Genel sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam iş yükü | 31 | 56 | 180 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | |||||
3. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | |||||
4. | Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | |||||
5. | Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6. | Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | |||||
7. | Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | |||||
8. | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | |||||
9. | İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
10. | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | |||||
11. | Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | |||||
12. | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
13. | Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek