| Zorunluluk |
: |
Seçmeli |
| Önkoşul ders(ler) |
: |
ELE120 |
| Eşzamanlı ders(ler) |
: |
- |
| Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
| Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme |
| Dersin amacı |
: |
Dersin amacı öğrencilere, programlama araçlarını, programlamada kullanabilecekleri yapıları ve bunlara ilişkin uygulamaların modellenmesini, bu modellerin analiz edilmesini ve program analizini öğretmektir. |
| Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Programlama araçlarını bilir, programları analiz eder. Programlama uygulamakarında Veri Yapılarının kullanır. Ders kapsamında verilen algpritmaları mühendislik alanında uygular. Derste öğrendiği kavramları ve analiz tekniklerini kullanarak algoritma ve program tasarmlarını gerçekleştirir. |
| Dersin içeriği |
: |
1. Veri Yapılarına İlişkin Kavramların Gözden Geçirilmesi, 2. Etkin Programlama Teknikleri 3. Yığın, Özyineleme ve Kuyruk Yapıları 4. Tarama Algoritmaları 5. Bağlı Listeler ve Uygulamaları 6. Sıralama Algoritmaları 7. Ağaç Yapıları |
| Kaynaklar |
: |
Ford W., Topp W., Data Structures with C++, Prentice Hall, 1996.; Sedgewick R., Algorithms in C, Addison Wesley, 1990. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
| Haftalar |
Konular |
| 1 |
Listeler, Bağlı Listeler ve Uygulamalar |
| 2 |
Tarama Algoritmaları |
| 3 |
Hash Algoritmaları |
| 4 |
Sıralama Algoritmaları, Basit Algoritmalar, Algoritma Analizi |
| 5 |
Kabarcık Algortması, Basit Seçim Algoritması ve Yerleştirme Algoritması |
| 6 |
Quick Sort, HeapSort, Merge Sort ve Shell Sort Algoritmaları |
| 7 |
Radix Sort, Bucket Sort ve Counting Sort |
| 8 |
Arasınav |
| 9 |
Ağaç, Tanım ve Uygulamalar |
| 10 |
İkili Ağaçlar, Analiz ve Uygulamalar |
| 11 |
AVL Ağaçlar, Analiz ve Uygulamalar |
| 12 |
Genel Sınava hazırlık |
| 13 |
Genel Sınav |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
| Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
| 2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | | | | | |
| 3. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | | | | | |
| 4. |
Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | | | | | |
| 5. |
Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
| 6. |
Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | | | | | |
| 7. |
Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | | | | | |
| 8. |
Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | | | | | |
| 9. |
İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | | | | | |
| 10. |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
| 11. |
Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | | | | | |
| 12. |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | | | | | |
| 13. |
Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | | | | | |