Zorunluluk |
: |
Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) |
: |
ELE120 |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
- |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme |
Dersin amacı |
: |
Dersin amacı öğrencilere, programlama araçlarını, programlamada kullanabilecekleri yapıları ve bunlara ilişkin uygulamaların modellenmesini, bu modellerin analiz edilmesini ve program analizini öğretmektir. |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Programlama araçlarını bilir, programları analiz eder. Programlama uygulamakarında Veri Yapılarının kullanır. Ders kapsamında verilen algpritmaları mühendislik alanında uygular. Derste öğrendiği kavramları ve analiz tekniklerini kullanarak algoritma ve program tasarmlarını gerçekleştirir. |
Dersin içeriği |
: |
1. Veri Yapılarına İlişkin Kavramların Gözden Geçirilmesi, 2. Etkin Programlama Teknikleri 3. Yığın, Özyineleme ve Kuyruk Yapıları 4. Tarama Algoritmaları 5. Bağlı Listeler ve Uygulamaları 6. Sıralama Algoritmaları 7. Ağaç Yapıları |
Kaynaklar |
: |
Ford W., Topp W., Data Structures with C++, Prentice Hall, 1996.; Sedgewick R., Algorithms in C, Addison Wesley, 1990. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar |
Konular |
1 |
Listeler, Bağlı Listeler ve Uygulamalar |
2 |
Tarama Algoritmaları |
3 |
Hash Algoritmaları |
4 |
Sıralama Algoritmaları, Basit Algoritmalar, Algoritma Analizi |
5 |
Kabarcık Algortması, Basit Seçim Algoritması ve Yerleştirme Algoritması |
6 |
Quick Sort, HeapSort, Merge Sort ve Shell Sort Algoritmaları |
7 |
Radix Sort, Bucket Sort ve Counting Sort |
8 |
Arasınav |
9 |
Ağaç, Tanım ve Uygulamalar |
10 |
İkili Ağaçlar, Analiz ve Uygulamalar |
11 |
AVL Ağaçlar, Analiz ve Uygulamalar |
12 |
Genel Sınava hazırlık |
13 |
Genel Sınav |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | |
2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | | | | | |
3. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | | | | | |
4. |
Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | | | | | |
5. |
Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
6. |
Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | | | | | |
7. |
Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | | | | | |
8. |
Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | | | | | |
9. |
İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | | | | | |
10. |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
11. |
Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | | | | | |
12. |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | | | | | |
13. |
Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | | | | | |