EĞİTİM
Ders Detayı
ELE425 - İletişim Kuramı II
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık
Ad Soyad | Görev | Şube |
---|---|---|
Dr. Emre Aktaş | Ders sorumlusu | 21 |
Şube | Gün, Zaman, Yer |
---|---|
21 | Pazartesi, 13:40 - 16:30, E6 |
Dersin zamanlama bilgileri haftalık ders programından elde edilmektedir. Ders geçici olarak belirli bir hafta için ertelenmiş ya da zamanı değişmiş olabilir. Dersin o haftaki kesin zamanlama bilgileri için dersin sorumlusuna başvurulmalı ve/veya duyurular takip edilmelidir.
ELE425 - İletişim Kuramı II
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Lisans | 3 | 0 | 3 | 6 |
Zorunluluk | : | Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) | : | ELE302 ELE324 |
Eşzamanlı ders(ler) | : | ELE427 |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Soru-Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Diğer: ELE427 İLETİŞİM KURAMI LABORATUVARI II dersi ile birlikte alınmalıdır. |
Dersin amacı | : | Öğrencilerin sayısal kipleme, eklenir beyaz Gauss gürültülü kanallarda alıcılar ve hata olasılığı, darbe biçimlendirme ve bant kısıtlı kanallarda haberleşmenin sınırları, analog darbe kiplemesi ve niceleme konularını öğrenmeleri amaçlanır. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Dersi başarı ile bitiren bir öğrencinin aşağıdaki konuları anlaması beklenir D.Ç. 1. Sayısal haberleşmede temel kipleme yöntemleri D.Ç. 2. Eniyi alıcılar, AWGN kanallarda MAP ve ML alıcılar Sembol ve bit hata olasılıkları, Q fonksiyonu, hata olasılığı üzerindeki sınırlar Sınırlı bant kanallarda sayısal iletim, sıfır ISI için Nyquist kriteri |
Dersin içeriği | : | Dalga biçimi sinyallerinin geometrik temsili, PAM, ASK, PSK, QAM, FSK kiplemeleri. AWGN kanallarda alıcılar ve hata olasılığı başarımı, sınırlı bant kanallarda sayısal iletim ve sıfır ISI için Nyquist kriteri |
Kaynaklar | : | J. G. Proakis and M. Salehi, Communications System Engineering, 2nd Ed, Prentice Hall, 2002. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Giriş, dalgabiçimi sinyallerinin geometrik gösterimi, vector uzayı, boyut, taban vektörleri |
2 | İçsel çarpım vektör uzayı, ortonormal taban vektörleri, sınırlı enerjili fonksiyonların vektör uzayı, Gram Schmidt ortonormalizasyonu |
3 | Darbe genlik kiplemesi |
4 | İki boyutlu dalgabiçimleri |
5 | PSK ve QAM kiplemesi |
6 | Çok boyutlu dalgabiçimleri, FSK kiplemesi |
7 | AWGN kanalı, uyumlu süzgeç, korelator |
8 | AWGN kanallarda eniyi alıcılar, MAP, ML alıcılar, karar bölgeleri |
9 | İkili sinyalleşme için hata olasılığı, Q fonksiyonu |
10 | Çİftli hata olasılığı, birleşik sınır, hata olasılığı alt sınırı |
11 | Arasınav |
12 | Bant sınırlı AWGN kanallarda sayısal haberleşme, sıfır ISI için Nyquist kriteri |
13 | Analog darbe kiplemesi, A/D dönüşümü |
14 | Zaman ve faz senkronizasyonu, DPSK |
15 | Genel sınava hazırlık |
16 | Genel sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi | 2 | 30 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam iş yükü | 31 | 66 | 174 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | |||||
3. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | |||||
4. | Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | |||||
5. | Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6. | Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | |||||
7. | Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | |||||
8. | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | |||||
9. | İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
10. | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | |||||
11. | Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | |||||
12. | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
13. | Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek