EĞİTİM
Ders Detayı
ELE698 - Özel Konular
2025-2026 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık
ELE698 - Özel Konular
| Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
| Yüksek lisans | 4 | 0 | 0 | 30 |
| Zorunluluk | : | Zorunlu |
| Önkoşul ders(ler) | : | - |
| Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
| Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
| Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım. Tartışma. Gözlem. Sorun/Problem Çözme. Beyin Fırtınası. Proje Tasarımı/Yönetimi. Diğer: Araştırma-İnceleme. |
| Dersin amacı | : | Yüksek lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmek |
| Dersin öğrenme çıktıları | : | Literatür taraması yapabilme ve literatürde yer alan verileri değerlendirebilme. Araştırma planlayabilme ve araştırma verilerini toplayıp yorumlayabilme. Araştırmadan sonuç çıkarıp önerilerde bulunabilme. Araştırmayı raporlaştırıp jüri karşısında savunabilme. |
| Dersin içeriği | : | Tez konusunun belirlenmesi. Literatür araştırması ve değerlendirmesi. Araştırmanın planlanması. Araştırma için gerekli altyapının sağlanması/edinilmesi. Bulguların toplanıp değerlendirilmesi. Araştırma sonuçlarının raporlanarak sunulması. |
| Kaynaklar | : | Tez konusu ile ilgili literatür |
| Haftalar | Konular |
|---|---|
| 1 | Tez çalışması |
| 2 | Tez çalışması |
| 3 | Tez çalışması |
| 4 | Tez çalışması |
| 5 | Tez çalışması |
| 6 | Tez çalışması |
| 7 | Tez çalışması |
| 8 | Tez çalışması |
| 9 | Tez çalışması |
| 10 | Tez çalışması |
| 11 | Tez çalışması |
| 12 | Tez çalışması |
| 13 | Tez çalışması |
| 14 | Tez çalışması |
| 15 | Final sınavı |
| 16 | Final sınavı |
| Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
|---|---|---|
| Devam | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar | 0 | 0 |
| Genel sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | |
| Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
| Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 50 | 700 |
| Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
| Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
| Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
| Toplam iş yükü | 28 | 54 | 756 |
| Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir. | |||||
| 2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer. | |||||
| 3. | Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | |||||
| 4. | Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
| 5. | Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir. | |||||
| 6. | Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir. | |||||
| 7. | Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir. | |||||
| 8. | Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar. | |||||
| 9. | Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır. | |||||
| 10. | Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | |||||
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek