Zorunluluk |
: |
Seçmeli |
Önkoşul ders(ler) |
: |
- |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
- |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Sorun/Problem Çözme |
Dersin amacı |
: |
Dersin amacı öğrencilere gelişmiş anten teorisinin yanı sıra bazı pratik antenlerin analizi için analitik ve sayısal yöntemler vermektir. |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
İntegral denklemlerinin çözümünde momentler metodunu kullanabilir. Açıklık, boynuz, yansıtıcı ve mikrostrip antenler gibi antenleri tasarlayabilir. Bir çok gelişmiş anten yapısını çözümleyebilir. Anten analizi ve tasarımı ile ilgili araştırma yürütebilir. Antenler ile ilgili literatürü anlar ve hakkında konuşabilir. |
Dersin içeriği |
: |
Tel antenler, Momentler Metodu, Açıklık antenler, Boynuz antenler, Yansıtıcı antenler, Işın optik metodlar, Mikroşerit anten analizinde iletim hattı ve boşluk modelleri, Sonlu farklar metodu, Anten kuramı ve tasarımında son gelişmeler. |
Kaynaklar |
: |
1) Balanis C.A., Antenna Theory: Analysis and Design, Wiley, 2005. ; 2) Stutzman W.L. and Thiele G.A., Antenna Theory and Design, John Wiley & Sons, 1998.; 3) Selected papers from IEEE Antennas and Propagation Society Publications. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar |
Konular |
1 |
Elektrik ve manyetik alan integral denklemleri |
2 |
Tel antenler ve Moment metot çözümü |
3 |
Alan eşdeğerlik prensibi, yayılma denklemleri |
4 |
Dikdörtgen ve dairesel açıklıklar |
5 |
Babinet prensibi, açıklık anten kuramında Fourier dönüşümü |
6 |
E-düzlemi ve H-düzlemi boynuz antenler, diğer boynuz antenler |
7 |
Işın optik metotları |
8 |
Düzlem, köşe ve parabolik yansıtıcı antenler |
9 |
Ara sınav |
10 |
Mikrostrip antenler için iletim hattı ve boşluk modelleri |
11 |
Dikdörtgen ve dairesel yamalar, diziler ve besleme devreleri |
12 |
Anten analizinde Sonlu Farklar yöntemleri |
13 |
Anten kuramı ve analizinde son gelişmeler |
14 |
Anten kuramı ve analizinde son gelişmeler |
15 |
Genel Sınav |
16 |
Genel Sınav |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında en üst düzeyde bilgi sahibidir. | | | | | |
2. |
Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir. | | | | | |
3. |
Bilimsel literatürü ve alanındaki en son gelişmeleri takip eder, edindiği bilgilerin eleştirel analizini, sentezini, değerlendirmesini yapar ve araştırmalarında etkin biçimde kullanır. | | | | | |
4. |
Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | | | | | |
5. |
Özgün araştırma gerektiren projeleri tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası projelerde liderlik yapabilir. | | | | | |
6. |
Bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
7. |
Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | | | | | |
8. |
Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir ve topluma aktarır. | | | | | |