EĞİTİM
Ders Detayı
MAT123 - Matematik I
2024-2025 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık
Ad Soyad | Görev | Şube |
---|---|---|
Dr. Murat Diker | Ders sorumlusu | 02,05 |
Şube | Gün, Zaman, Yer |
---|---|
02 | Pazartesi, 09:40 - 11:30, E7 Cuma, 12:40 - 14:30, E7 |
02-05 | Çarşamba, 10:40 - 12:30, E7 |
05 | Pazartesi, 11:40 - 13:30, E7 Cuma, 14:40 - 16:30, E7 |
Dersin zamanlama bilgileri haftalık ders programından elde edilmektedir. Ders geçici olarak belirli bir hafta için ertelenmiş ya da zamanı değişmiş olabilir. Dersin o haftaki kesin zamanlama bilgileri için dersin sorumlusuna başvurulmalı ve/veya duyurular takip edilmelidir.
MAT123 - Matematik I
Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
Lisans | 4 | 2 | 5 | 6 |
Zorunluluk | : | Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) | : | - |
Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
Dersin amacı | : | Analizin temel konularına giriş yapmak, limit, türev, integral kavramlarını ve uygulamalarını öğretmek. |
Dersin öğrenme çıktıları | : | Temel fonksiyonları tanımlayabilir, fonksiyonların limitlerini alabilir, sürekliliklerini inceleyebilir. Fonksiyonların türevini alabilir, türev kavramını kullanarak fonksiyonların grafiğini çizebilir ve yorumlayabilir. Maximum ve minimum problemlerini çözebilir. İntegralleri sınıflandırarak integral alma metotlarını kullanabilir. Düzensiz integralleri tanımlar ve çeşitlendirebilir. Türevi ve integrali mesleği ile ilgili konulara uygulayabilir. Dizi kavramını tanır, dizilerin yakınsaklığını analiz eder. Serileri tanır ve seriler için yakınsama testlerini kullanabilir. Verilen fonksiyonların Taylor ve Maclaurin açılımlarını yapabilir. |
Dersin içeriği | : | Fonksiyonlar Limit ve süreklilik Türev ve uygulamaları, Grafik çizimi Maximum ve minimum problemleri İntegral ve alan hesapları Belirli ve belirsiz integraller İntegral alma teknikleri Düzensiz integral İntegralin uygulamaları-hacim, yüzey alanı ve eğri uzunluğu hesapları Diziler ve seriler, Serilerde yakınsaklık testleri Taylor ve Maclaurin serileri |
Kaynaklar | : | Thomas, Calculus and Analytic Geometry, Addison-Wesley 1996.; Silverman R.A, Calculus with analytic geometry, Prentice-Hall Inc. 1985.; Adams, R.A, Calculus, a complete course, Addison-Wesley 2003.; Balcı M., Temel ve Genel Matematik I& II, Balcı Yayınları 2000. |
Haftalar | Konular |
---|---|
1 | Fonksiyonlar genel tekrar |
2 | Limit ve süreklilik, sonsuz içeren limitler, asimptotlar |
3 | Türev ve uygulamaları-Zincir kuralı, Ortalama değer teoremi, Rolle teoremi |
4 | Grafik çizimi-İçbükeylik, dışbükeylik |
5 | Maximum ve minimum problemleri |
6 | Ara sınav |
7 | İntegrale genel giriş |
8 | Belirli integraller ve Analizin temel teoremi |
9 | İntegrasyon teknikleri-Kısmi integral, trigonometrik integral, Rasyonel fonksiyonların integrali |
10 | Düzensiz integraller ve İntegralin uygulamarı |
11 | Ara sınav |
12 | Diziler ve seriler-yakınsama ve ıraksama |
13 | Serilerde İntegral testi, karşılaştırma testi, oran ve kök testi, Alterne seriler |
14 | Taylor ve Maclaurin serileri |
15 | Genel sınava hazırlık |
16 | Genel sınav |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam | 100 |
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi | 2 | 12 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam iş yükü | 45 | 38 | 180 |
Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | |||||
3. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | |||||
4. | Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | |||||
5. | Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6. | Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | |||||
7. | Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | |||||
8. | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | |||||
9. | İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
10. | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | |||||
11. | Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | |||||
12. | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
13. | Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. |
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek