EĞİTİM
Ders Detayı
TKD103 - Türk Dili I
2025-2026 Güz dönemi bilgileri
Ders bu dönem açık
| Ad Soyad | Görev | Şube |
|---|---|---|
| Dr. Yasemin Dinç Kurt | Ders sorumlusu | 30 |
| Şube | Gün, Zaman, Yer |
|---|---|
| 30 | Pazartesi, 16:40 - 18:30, OLINE |
Dersin zamanlama bilgileri haftalık ders programından elde edilmektedir. Ders geçici olarak belirli bir hafta için ertelenmiş ya da zamanı değişmiş olabilir. Dersin o haftaki kesin zamanlama bilgileri için dersin sorumlusuna başvurulmalı ve/veya duyurular takip edilmelidir.
TKD103 - Türk Dili I
| Program | Teorik saat | Uygulamalı saat | Yerel kredi | AKTS kredisi |
| Lisans | 2 | 0 | 2 | 2 |
| Zorunluluk | : | Zorunlu |
| Önkoşul ders(ler) | : | - |
| Eşzamanlı ders(ler) | : | - |
| Veriliş biçimi | : | Yüz yüze |
| Öğrenme ve öğretme teknikleri | : | Anlatım |
| Dersin amacı | : | Düzgün cümle kurma alışkanlığı vermek |
| Dersin öğrenme çıktıları | : | 1. Doğru ve anlaşılır cümle kurabilme 2. Bilimsel yazılarda türk dilinin özelliklerini kullanır. 3. Anlatım bozukluğundan kaynaklanan iletişim sorunlarını belirleyebilir. |
| Dersin içeriği | : | Cümle bilgisi, anlatım bozuklukları, yazılı ve sözlü anlatım |
| Kaynaklar | : | Atabey, İ ve diğ. Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri |
| Haftalar | Konular |
|---|---|
| 1 | Cümlenin Ögeleri |
| 2 | Cümlenin Türleri |
| 3 | Cümlenin Anlamı |
| 4 | Anlatım Bozuklukları |
| 5 | Anlatım Bozukluğu Örnekleri |
| 6 | Anlatım Türleri |
| 7 | ARA SINAV |
| 8 | Anlatım Yolları |
| 9 | Sözlü Anlatım Türleri |
| 10 | Yazılı Anlatım |
| 11 | Paragraf Kurma |
| 12 | Yazıda Buluş |
| 13 | Bilimsel Yazılar |
| 14 | Resmi Yazılar |
| 15 | Dilekçe Örnekleri |
| 16 | Final sınavı |
| Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
|---|---|---|
| Devam | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
| Ödevler | 1 | 25 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar | 1 | 25 |
| Genel sınav | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
| Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Süre (saat) | Toplam iş yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb.) | 14 | 1 | 14 |
| Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Ödevler | 5 | 3 | 15 |
| Kısa Sınavlara Hazırlanma Süresi | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlara Hazırlanma Süresi | 2 | 1 | 2 |
| Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 1 | 1 |
| Toplam iş yükü | 36 | 8 | 60 |
| Program yeterlilikleri | Katkı düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
| 2. | Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır. | |||||
| 3. | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, modeller ve probleme uygun analitik veya nümerik yöntemleri uygulayarak çözer. | |||||
| 4. | Gerçekçi kısıtlar altında sistem tasarlar; bu doğrultuda modern yöntemleri ve araçları kullanır. | |||||
| 5. | Deney tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
| 6. | Bireysel veya takım üyesi olarak disiplinlerarası çalışma yapacak altyapıya sahiptir. | |||||
| 7. | Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | |||||
| 8. | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapar, mesleki gelişimini planlar. | |||||
| 9. | İleri düzeyde bilgisayar donanım ve yazılım bilgisine sahiptir, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
| 10. | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | |||||
| 11. | Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluğunun bilincindedir. | |||||
| 12. | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 13. | Yenilikçi ve sorgulayıcıdır; mesleki özgüveni yüksektir. | |||||
1: En düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok yüksek